Własna strona internetowa
 Twoją wizytówką

Własna strona internetowa

Internet jest obecnie najszybszym i najtańszym sposobem dotarcia do klienta. Nie podlega dyskusji fakt, iż każda firma potrzebuje własnej strony internetowej. Co więcej, na własną stronę internetową decydują się nie tylko firmy, ale również osoby prywatne, chcące podzielić się swoją twórczością, wiedzą czy przemyśleniami.

Typ strony dopasowany do jej celu

W zależności od tego, jakie cele  i założenia ma spełniać Twoja własna strona internetowa, może ona przyjąć różne formy. Jedną z kwestii na nią wpływających jest budżet jaki masz do dyspozycji. Dlatego ważne jest, aby najpierw zdefiniować swoje potrzeby i oczekiwania względem strony internetowej. Jeśli Twoim głównym celem nie jest zarobek, a podzielenie się wiedzą lub twórczością odpowiedni będzie blog. Z czasem i blog może przynosić zyski, ale wiąże się to z  ciągłą i systematyczną pracą. Ważne jest, aby teksty publikowane na blogu były autentyczne i swobodne. Mogą mówić o rzeczach poważnych, branżowych, ale nie powinny mieć urzędowego tonu.

Jeżeli chcesz przyciągnąć potencjalnych klientów, to potrzebujesz strony firmowej, której celem jest zwiększenie zysków. Strona firmowa powinna być przejrzysta i czytelna. Ma zawierać wyłącznie treści atrakcyjne dla potencjalnych klientów, bo to dla nich ją tworzymy. Strona musi być spójna z identyfikacją wizualną firmy [o tym, co się na nią składa przeczytacie w artykule: "Identyfikacja wizualna firmy"]  oraz z tym, co reprezentuje i oferuje. Na przykład jeśli w ofercie kwiaciarni nie znajdziemy kaktusów, to nie umieszczamy ich zdjęć na stronie, gdyż zdezorientuje to odwiedzających użytkowników. Nie ukrywajmy również swojego biznesowego celu - niech po wejściu na stronę od początku będzie dla wszystkich jasne, co jest obiektem działalności firmy.

Twoja firma zajmuje się sprzedażą produktów? W takim razie formą Twojej własnej strony internetowej może być sklep internetowy, który daje dużo możliwości. Sklep musi być dopasowany do oczekiwań i potrzeb grupy docelowej, do której adresowane są Twoje produkty. Musi być również funkcjonalny i mieć intuicyjną strukturę, by zachęcić klientów do zapoznania się z ofertą oraz ułatwić im znalezienie interesującego produktu oraz jego zakup.

Działalność Twojej firmy może być na tyle rozwinięta, że możesz potrzebować znacznie bardziej rozbudowanej strony internetowej.

Jaka ma być moja własna strona internetowa?

Nie zależnie od typu strony, jaki wybierzesz dla swojej firmy, musi ona spełniać kilka warunków, żeby zachęcała do jej odwiedzania. Jak już wyżej wspomniano strona musi być przejrzysta, a informacje łatwe do znalezienia. Oznacza to, że na stronie musi zostać zachowany umiar i spójny obraz. Podstawą każdej strony powinna być jej użyteczność, czyli to, co umożliwia łatwe, szybkie i przyjemne poruszanie się po niej. Strona musi być łatwa w obsłudze nie tylko na komputerze, ale również na telefonie komórkowym oraz tablecie, z których co raz częściej korzystają internauci. Mówimy tutaj o responsywności strony - gwarantuje ona, że treści i grafiki widniejące na stronie będą się dobrze prezentować niezależnie od urządzenia, z jakiego korzystamy. Kluczowe znaczenie ma treść umieszczana na stronie. Teksty powinny być wartościowe i interesujące - to dla nich użytkownicy odwiedzają strony i na nie wracają. Należy je zatem regularnie aktualizować oraz dbać, by były związane z tematyką strony, co wpłynie pozytywnie na jej widoczność w wyszukiwarce Google. Aby strona zajmowała wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, musi zostać odpowiednio zoptymalizowana, a następnie w dobry i przemyślany sposób pozycjonowana w wyszukiwarce. Można to osiągnąć własnie dzięki dobrej treści, która oprócz swojego głównego celu, jakim jest przekazanie informacji i wiedzy, wpływa na pozycję strony.

Techniczne aspekty tworzenia strony

Tworząc własną stronę internetową, trzeba przemyśleć również kilka technicznych kwestii o jej podstawie. Strony często prowadzi się przez Content Management System, w skrócie CMS - jest to platforma znacznie ułatwiająca dodawanie i aktualizowanie treści na stronie [o najpopularniejszym systemie CMS - WordPressie - szerzej w artykule "Strona na WordPress. Dlaczego warto?"]. Witryna musi mieć również odpowiedni adres. Choć może się to nie wydawać aż tak istotne, to nazwa musi być łatwa do zapamiętania i chwytliwa, aby przyciągała klientów. Żeby strona działała, musi mieć swoje miejsce w Internecie. Serwer, czyli hosting, to miejsce gdzie gromadzone są wszystkie pliki strony, dlatego jest on bardzo ważny. Jeśli nie będzie poprawnie działać, to działanie strony również pozostawi wiele do życzenia. Dlatego warto zainwestować w profesjonalny hosting, aby serwer działał sprawnie. Samo utworzenie strony nie sprawia, że potencjalny klient może od razu znaleźć Twoją stronę w wyszukiwarce. Musi zostać zaindeksowana, czyli dodana do wyszukiwarki Google. Nową stronę można zgłosić bezpośrednio na stronie Google, za pośrednictwem konta do zarządzania dla Webmasterów Google lub zamieszczając link do własnej strony internetowej na innych stronach (roboty Google napotykając na te linki same zaindeksują stronę).

Stworzenie własnej strony internetowej nie jest proste. Wiąże się z szeregiem działań, o których nie wie przeciętny człowiek. Dlatego dobrze jest skorzystać z usług agencji marketingowej, gdyż nie tylko stworzy dla Ciebie profesjonalną stronę internetową, ale zajmie się również jej promocją. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, czym zajmuje się kompleksowa agencja marketingowa, zapraszamy do przeczytania artykułu na ten temat.