Jak zwiększyć ruch
 na stronie?

 

Jak zwiększyć ruch na stronie

Czy zastanawiałeś się, jak zwiększyć ruch na stronie, aby zainteresować potencjalnego klienta swoją ofertą? Należy zadbać o to, aby ruch na stronie internetowej był wynikiem działań, które pochodzą z różnorodnych źródeł. Nie można polegać tylko na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, która jest spowodowana skutecznym pozycjonowaniem strony lub linkami sponsorowanymi.

Działania związane z wynikami organicznymi w wyszukiwarce przynoszą świetne efekty, ale niosą ze sobą też cień ryzyka. Jeśli ktoś zajmuje się tym nieumiejętnie, istnieje ryzyko nałożenia filtra lub kary od Google. Mówi się, że kto nie ryzykuje, ten nie zyskuje, ale warto zabezpieczyć się również innymi źródłami, które pomogą zapewnić ruch na stronie internetowej.

jak zwiększyć ruch na stronie

Dowiedz się jak zwiększyć ruch na stronie w naturalny sposób

Panuje przekonanie “Content is king”. Treść ma na celu uwodzić czytelnika, zainteresować go, ale przede wszystkim ma być przydatna. Należy umieszczać teksty w miejscach gdzie skupiają się internauci zainteresowani konkretną tematyką. Dobrym przykładem są blogi. Można promować swój produkt na cudzym blogu, koncentrującym się na podobnej tematyce, w której działamy. Na przykład w zamian za otrzymanie za darmo naszej usługi bądź produktu, można prosić o recenzję oraz umieszczenie w poście linka do naszej strony. Można prowadzić również swojego firmowego bloga. Jego forma jest już zależna od branży i tego, co oferuje nasza firma. Mogą to być wyżej wymienione blogi, poradniki, video lub inne formy artystycznego działania. Ważne jest, aby treść wyróżniała się dobrą jakością i przekazywała użytkownikowi odpowiednie wartości. Muszą oczywiście też zawierać linki prowadzące potencjalnych klientów do głównego obiektu zainteresowania, czyli naszej strony internetowej.

Social Media jako narzędzie marketingu internetowego

Content jest ważnym przekazem, ale potrzebujemy kanału, poprzez który dotrzemy do potencjalnego klienta. Media społecznościowe przychodzą tu z pomocą. Ich ogromnym atutem jest możliwość komentowania oraz udostępniania nawzajem swoich treści. Mając swój profil na portalu społecznościowym, możemy udostępniać na nim artykuły, informacje dotyczące produktów lub usług, czy nawet konkursy, które odsyłać będą internautów na naszą stronę. Na takich portalach tworzą się grupy tematyczne, więc możemy od razu uderzyć w grono zainteresowanych. Pozyskujemy w ten sposób fanów, którzy są naszymi potencjalnymi klientami. Każda osoba udostępniająca nasze treści, poszerza grono odbiorców. Im więcej udostępnień, tym większe szanse, że ktoś przejdzie na naszą stronę internetową i skorzysta z naszych usług.

Marketing szeptany w naturalny sposób zwiększy ruch na stronie

Kolejnym czynnikiem, który może zwiększyć ruch na naszej stronie jest marketing szeptany. Jego celem jest wywołanie dyskusji o naszej firmie. Pobudzenie użytkowników do dobrowolnej i naturalnej rozmowy. Dzięki rekomendacji innego konsumenta, internauta nie czuje się nakłaniany, lecz sugeruje się dobrą opinią. Wejście na naszą stronę jest jego dobrowolną i świadomą decyzją, dokładnie wie po co tam wchodzi. Z badań wynika, iż 9 na 10 konsumentów przy wyborze produktu czy usługi kieruje się opiniami innych konsumentów. Oczywiście tymi szczerymi, dlatego  należy odpowiednio zadbać, by nasz marketing szeptany nie został odebrany jako zwykły spam, wtedy może przynieść odwrotny skutek.

Zbudujmy bazę mailingową

Skuteczną formą jest marketing prowadzony poprzez pocztę elektroniczną, czyli e-mail marketing. Kluczową rolę odgrywa tu baza mailingowa. Jest ona konieczna po zmianie przepisów dotyczących rozsyłania informacji handlowych. Bazę buduje się poprzez pozyskiwanie adresów e-mailowych od konsumentów, którzy dobrowolnie je podają. Robią to dość często w zamian za drobny gratis czy kupon rabatowy. Przydatny do tego jest Landing Page, będący stroną docelową, na której ląduje użytkownik po kliknięciu w reklamę - tam również może zostawić swoje dane kontaktowe. Jeśli mamy już zbudowaną bazę możemy wykorzystać pocztę elektroniczną do zwiększenia ruchu na stronie. Dowiedziawszy się, czym klient jest zainteresowany i co przeglądał na stronie, mogą zostać wysłane automatyczne wiadomości przypominające o przeglądanym produkcie czy usłudze, zachęcające do ponownego odwiedzenia strony.

Analizujmy i badajmy statystyki

Dla lepszego efektu najlepiej połączyć ze sobą wszystkie formy marketingu internetowego, gdyż wzajemnie się uzupełniają i pomagają uzyskać spójny wizerunek firmy. Warto korzystać z narzędzi analitycznych, które pozyskują dane na temat użytkowników odwiedzających naszą stronę. Jednym z nich jest Google Analytics, który służy do zbierania statystyk, dzięki czemu dowiemy się, jakie kanały najbardziej zwiększyły ruch na stronie i co najbardziej działa na użytkowników. Pamiętajmy, że efekty kampanii nie są widoczne od razu i nie raz trzeba na nie trochę poczekać. Ale dzięki tym narzędziom, możemy to kontrolować i sprawdzić, który kanał odnosi największy sukces, co da nam niezbędną wiedzę do planowania przyszłych kampanii.

Odpowiedzią na zadane pytanie jak zwiększyć ruch na stronie jest wytrwałość w dążeniu do celu za pomocą dostępnych narzędzi,takich jak działania content marketingowe, aktywne prowadzenie profili na portalach społecznościowych, monitorowanie marki i marketing szeptany oraz utrzymywanie więzi z klientem za pomocą e-mail marketingu.