Czym zajmuje się kompleksowa agencja marketingowa?

kompleksowa agencja marketingowa

Kompleksowa agencja marketingowa ma na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Szczególnie gdy firma jest nowa lub wprowadza na rynek nowy produkt czy usługę. Działania marketingowe mają zachęcić klientów do zakupu produktów lub skorzystania z usług firmy. Mają również sprawić, że klienci będą mieli pozytywne nastawienie i opinię nie tylko o wprowadzanej nowości, ale o całej firmie i wszystkich jej produktach. Agencja marketingowa full service zajmuje się szeregiem działań marketingowych, w których skład wchodzą również działania reklamowe.

Kompleksowa agencja marketingowa - zadania

Agencja świadcząca kompleksowe usługi marketingowe tworzy strategie sprzedaży i promocji dla firm, przeprowadza badania rynku oraz wszelkie analizy. Nieodzowną zaletą agencji marketingowej full service jest to, że zgłaszając się do niej, nie musisz mieć gotowego projektu czy nawet planu w głowie. Pracuje tam szereg specjalistów w swoich dziedzinach i wystarczy, że opowiesz im o swoich oczekiwaniach i potrzebach, a oni sami zaproponują najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Kompleksowa agencja marketingowa tworzy nie tylko strony i sklepy internetowe, ale również większe projekty jak np. rozbudowane portale internetowe. Nad stroną pracują ludzie, którzy znają się na najnowszych technologiach oraz trendach. Stworzą oni witrynę, która będzie funkcjonalna i zwiększy widoczność Twojej firmy w internecie. Jeśli nie masz własnych zdjęć i grafik, zostaną one stworzone, gdyż agencja reklamowa zajmuje się również projektowaniem graficznym i multimediami.  Grafik zajmie się identyfikacją wizualną firmy. Może wykreować ją od podstaw lub jedynie ją zmodernizować. To znaczy, że zaprojektuje logo firmy jeśli takiego nie posiada, lub zmodernizuje dotychczasowe według panujących standardów i trendów, dobierze kolorystykę, zajmie się produkcją gadżetów firmowych, wizytówek, ulotek itp. To samo dotyczy treści, która trafia na stronę.

Ważnym działaniem jest pozycjonowanie stron i reklama AdWords. Google AdWords jest systemem reklamowym, który ma na celu wypromowanie produktu, usługi czy marki w wyszukiwarce. Natomiast pozycjonowanie jest procesem, który ma podnieść pozycję strony w wyszukiwarce, co ułatwi potencjalnym klientom odnalezienie Twojej strony. Do tych działań konieczne będzie wcześniejsze zoptymalizowanie strony pod względem kodu, grafik oraz treści. Czasami optymalizacji wymaga cała witryna. Kompleksowa agencja marketingowa zajmuje się także prowadzeniem Social Media, czyli strategiami marketingowymi na portalach społecznościowych, czyli między innymi Facebook, Google+, You Tube, Twitter itp. W skład tych działań zaliczamy zakładanie i utrzymywanie kont oraz kampanie reklamowe na tychże portalach. Jeśli Twoja firma ma problemy z wizerunkiem, jej odbiór w oczach opinii publicznej nie wypada pozytywnie lub po prostu nastawienie ludzi do niej jest obojętne, a chcesz to zmienić, wtedy także możesz skorzystać z usług agencji marketingowej. Dziedziną, która się tym zajmuje jest Public Relations, czyli narzędzie kształtujące stosunki publiczne firmy z jej otoczeniem, służące do dbania o jej dobry wizerunek i akceptację jej działań.

Czy Twojej firmie jest potrzebna agencja marketingowa?

Agencja marketingowa zrealizuje działania marketingowe, które pomogą Ci osiągnąć wyznaczony cel. Jeśli prowadzisz małą firmę i działania marketingowe nie zajmują zbyt wiele Twojego czasu, sprawnie sobie z nimi radzisz i przynoszą pożądany efekt, to nie musisz korzystać z usług agencji marketingowej. Oczywiście jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż lub zasięg działania, a nie za bardzo wiesz, jak się za to zabrać, to warto skorzystać z części usług jakie oferuje agencja. Doradzi, co można poprawić, udoskonalić lub jakie nowe działania podjąć. Natomiast jeśli masz dużą firmę i większość swojego czasu spędzasz na opracowywaniu strategii marketingowych, zamiast skupić się na swojej działalności, to wyraźny znak, że potrzebujesz pomocy profesjonalnej agencji marketingowej. Decydując się na agencję full service, masz ten komfort, że wszystko zostanie zrobione w jednym miejscu. Z tymi samymi ludźmi omówisz wygląd strony oraz strategię i działania marketingowe nie tylko na chwilę obecną, lecz na najbliższą przyszłość.

Marketing jest dynamiczny, co chwilę coś się zmienia, ukazują się jakieś nowe metody lub rozwiązania. Coś, co jeszcze wczoraj było dobre dla Twojej firmy, dziś już może być nie wystarczające, a inne, nowe narzędzie da Ci nowe możliwości. Do Twoich obowiązków nie należy śledzenie nowinek i analizowanie narzędzi marketingu i reklamy. Lepiej skupić się na tym co robi się najlepiej - na swoim biznesie - a wszelkie działania marketingowe zostawić ekspertom z tej branży. Więcej o działaniach marketingowych w artykule: "Niezbędne działania marketingowe w internecie".