Co to jest remarketing Google AdWords?

remarketing google adwords

Szeroko mówi się o reklamie AdWords. To ogólne określenie, które obejmuje reklamę tekstową, graficzną, video oraz remarketing. Właśnie remarketing Google AdWords będzie tematem tego artykułu. Czym jest, do czego służy i jakie daje korzyści? Remarketing jest działaniem umożliwiającym wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy już odwiedzili Twoją stronę lub sklep internetowy (również w formie aplikacji mobilnej) albo podali swój e-mail. W przypadku sklepów internetowych internautę “śledzą” (podczas wizyt na innych stronach internetowych) przeglądane przez niego produkty. Jeśli chodzi o strony firmowe, mogą być to banery reklamujące ofertę firmy.

Korzyści jakie niesie remarketing Google AdWords

Bez względu na to, jaki jest Twój cel, remarketing może być kluczowym elementem Twojej strategii reklamowej. Jego zaletą jest bezpośredni dostęp do zainteresowanych Twoją ofertą klientów. Wiesz, które produkty czy usługi z Twojej oferty oglądał klient – wykorzystaj to! Remarketing pozwala na wyświetlanie sprecyzowanej reklamy. Możesz wyświetlić klientowi reklamę dokładnie tego produktu, którego szukał, a z jakiegoś powodu nie kupił. Być może dlatego, że jest na etapie przeglądania dostępnych ofert i porównywania ich – warto wtedy przypomnieć o sobie oraz zmotywować klienta do zakupu.

Remarketing powoduje również wzrost świadomości marki wśród odbiorców. Przez to, że reklamy kierowane są do konkretnych użytkowników, wyświetlane są z większą częstotliwością. Użytkownicy mogą odnieść wrażenie, że są one wszędzie. Dzięki remarketingowi można również zaoferować klientowi produkty uzupełniające, np. jeśli specjalizujesz się w sprzedaży obuwia, możesz dodatkowo zaoferować klientom skarpetki czy sznurówki.

Remarketing Google AdWords przyczynia się do wysokiego zwrotu z inwestycji. ROI to jeden z najważniejszych wskaźników rentowności – informuje o tym, jaki jest procentowy zwrot z zainwestowanych w firmę pieniędzy. Ponadto możemy dostosować listy remarketingowe do swoich celów reklamowych. Reklama może przekierowywać na konkretne strony, np. – jeśli Twoim celem jest pozyskiwanie adresów e-mail – do podstrony z formularzem. Dostępna jest także lista wyświetlająca reklamy klientom, którzy porzucili zakup przed sfinalizowaniem, pozostawiając w koszyku produkty.

Opcje remarketingu Google AdWords

Mamy do wyboru kilka opcji remarketingu Google AdWords. Standardową opcją jest wyświetlanie reklam osobom, które już odwiedziły Twoją stronę. Bardziej zaawansowany jest remarketing dynamiczny, pozwalający na wyświetlanie reklamy konkretnego produktu lub usługi użytkownikom, którzy przeglądali je na stronie. Dzięki specjalnym komunikatom, dostosowanym do konkretnych odbiorców, możesz zwiększyć liczbę potencjalnych klientów oraz sprzedaż. Mogą one również zachęcić klientów do powrotu na Twoją stronę lub dokończenia zakupów porzuconych w koszyku.

Kolejną opcją jest remarketing w aplikacjach mobilnych, polegający na wyświetlaniu reklam osobom, które odwiedziły Twoją stronę mobilną lub korzystają z aplikacji. Reklamy wyświetlają się podczas korzystania z innych aplikacji mobilnych lub przeglądania stron mobilnych. Pomyślano również o youtuberach. Reklamy wyświetlane są użytkownikom, którzy śledzą Twoje filmy lub kanał na YouTube, a także wtedy, gdy korzystają z tej witryny lub przeglądają inne materiały w sieci reklamowej Google.

Rozróżniamy również listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce oraz listy adresów e-mail. Funkcja list remarketingowych polega na dotarciu do osób, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę. Umożliwia to wyświetlanie się im reklamy podczas odwiedzania innych stron w sieci reklamowej Google lub szukania czegoś za pomocą wyszukiwarki przy użyciu jednego z Twoich słów kluczowych. Natomiast remarektingowa lista adresów e-mail pozwala na gromadzenie adresów e-mail klientów. Kiedy zalogują się oni w wyszukiwarce Google, YouTube czy poczcie Gmail, możesz wyświetlić im reklamy.

Podsumowanie

Niewątpliwą zaletą remarketingu Google AdWords jest personalizacja – możliwość utworzenia komunikatu dopasowanego do zachowań konkretnego użytkownika. Jest to bardzo ważne, gdyż kampanie te skupiają się głównie na użytkownikach. Są dzięki temu bardziej przekonujące i motywujące dla odbiorców, gdyż nie koncentrują się głównie na stronach czy słowach kluczowych. Warto wykorzystać szerokie możliwości, jakie daje remarketing Google AdWords, jeśli chcemy zwiększyć zwrot z inwestycji z kanału online. Każde podejmowane przez nas działanie powinno być zaplanowane i starannie przemyślane. Na samym stworzeniu kampanii się to nie kończy – musi być ona stale monitorowana i udoskonalana, aby przynosiła pożądany efekt.